ІСТОРИЧНА ДОВІДКА ДНЗ "СЦПТОХТТ та РС"




ІСТОРИЧНА ДОВІДКА ТА СЬОГОДЕННЯ «СУМСЬКОГО ЦЕНТРУ ПТО ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ТОРГІВЛІ ТА РЕСТОРАННОГО СЕРВІСУ» 

ПТУ №12 в м. Суми розпочало свою діяльність 1 вересня 1966 року. Що собою представляло училище в 1966 році: 6 навчальних кабінетів, 4 майстерні, 5 викладачів та 9 майстрів виробничого навчання. Підготовка робітників велася з чотирьох спеціальностей: муляр, столяр, маляр-штукатур, арматурник-бетонщик. Контингент учнів нараховував 270 чоловік. За першій рік училище надало професійну освіту 120 мулярам та 32 столярам.

У 1991 році до професійно-технічного училища було приєднано інженерно-педагогічний та учнівський колективи торгово-кулінарного училища, яке було засновано у січні 1949 року наказом Міністерства торгівлі УССР як школа торгово-кулінарного учнівства. Навчальний заклад першим в області став готувати фахівців громадського харчування кухарів. Перший випуск налічував 28 кухарів, 60 продавців та 28 офіціантів. Пізніше школа була реорганізована в торгово-кулінарне училище.

У 1997 році ПТУ №12 було реорганізовано в ПТУ торгово-кулінарного профілю.

Згідно наказу Міністерства освіти і науки України № 368 від 12 червня 2003 року СПТУ №12 перепрофільовано в Сумський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі.

З 21 серпня 2008 року наказом Міністерства освіти і науки України № 131 від 26 лютого 2008 року Сумський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі переіменовано на Державний професійно-технічний навчальний заклад «Сумський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі».

Згідно наказу Міністерства освіти та науки України № 464 в 02 червня 2009 року Державний професійно-технічний навчальний заклад «Сумський професійний ліцей харчових технологій та торгівлі» реорганізований в Державний навчальний заклад «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу».

Державний навчальний заклад «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» - це навчальний заклад майбутнього з новими технологіями, сучасною методикою, яка гарантує високо фахову підготовку, забезпечене життя, незабутню учнівську молодість!

У навчальному закладі навчається понад 620 учнів, сформовано 26 навчальних груп. Іміджу центру додає досвідчений, висококваліфікований кадровий потенціал. В ньому працюють: 7 викладачів «старший викладач», 11 викладачів «спеціаліст вищої категорії», 7 викладачів «спеціаліст І категорії», 2 молодих викладачів мають кваліфікаційну категорію спеціаліст, 14 майстрів виробничого навчання «майстер виробничого навчання І категорії».
Підготовка ведеться з таких робітничих професій: «продавець продовольчих товарів, продавець непродовольчих товарів», «кухар, кондитер», «кухар, офіціант», «офіціант, бармен», «пекар, кондитер», «кухар».

Навчально-матеріальна база складається з 28 кабінетів та 13 навчальних майстерень, лабораторій.

Тисячі молодих людей здобули освіту в стінах нашого навчального закладу. Саме тут вони отримали першу робітничу професію. Їхні біографії, як і праця багатьох майстрів виробничого навчання і викладачів, складають яскравий вітраж літопису навчального закладу. Випускники навчального закладу успішно працюють не тільки на престижних підприємствах громадського харчування міста, області, країни, а і за її межами.

Учні проходять стажування у сучасних закладах готельно-ресторанного сервісу в сонячній країні – Італія.

Кращі випускники закладу обрали педагогічну ниву, і зараз працюють в центрі: 6 викладачів, 16 майстрів виробничого навчання. Гордістю навчального закладу є випускниця школи торгово-кулінарного учнівства Гвоздецька Людмила Григорівна, яка сьогодні працює викладачем «вищої категорії», має звання «старший викладач», педагогічний стаж її нараховує 54 роки.

Нині наші випускники продовжують навчання у вищих навчальних закладах України: Київській академії харчової промисловості, Полтавському інституті харчової промисловості, Сумському національному аграрному університеті, Сумському державному університеті та інших.

З усієї області для підвищення кваліфікації приїздять фахівці-практики.

Навчальний заклад з 1997 року підтримує тісну співпрацю з районним, міським та обласним центрами зайнятості. За цей період пройшли підвищення та перепідготовку понад 1,5 тисячі слухачів серед незанятого населення.

У Центрі створені всі умови для проведення позаурочної роботи. Кожен учень обирає собі заняття до душі, усвідомлюючи, що маленька стежина приведе його до самодіяльної художньої та технічної творчості. Важливий етап їх аматорської творчості – участь в обласному огляді самодіяльності «Перлини профтехосвіти».

У навчальному закладі працюють різні гуртки та спортивні секції: художньої самодіяльності, театральний, художнього читання, хоровий, вокальний, танцювальний; спортивні секції: футболу, волейболу, баскетболу, настільного тенісу.

Роками зусиллями багатьох творчих, закоханих у свою справу людей формувався наш професійний і педагогічний досвід, в основі якого – повага до педагога та учня, співпраця з підприємствами-роботодавцями. Наш досвід – це і наша репутація, яку колектив не тільки зберігає донині, а збагачує і помножує. Кожна хвилина нашого життя – це справжнє педагогічне диво.

Повсякденна діяльність свідчить про наявність талановитих педагогів, майстрів виробничого навчання, учнів, які реалізують унікальні освітньо-виховні моделі. У сучасних складних і повних суперечностей процесах, в осмисленні реалій ХХІ століття наші педагоги зберігають баланс фундаментальних та нових підходів до розвитку, формування виховання особистостей. Сьогодні ми успішно опановуємо сучасні інформаційні технології. На уроках застосовуються мультимедійні засоби навчання. Генеруємо варіанти використання новітніх освітніх технологій в навчальний процес. І як результат творчого пошуку шляхів реального розв’язання практичних проблем навчального-виховного процесу через живу взаємодію дослідницької і практичної роботи членами педагогічного колективу розроблені: дослідницький, пошуково-практичний проект «Урок у сучасних освітніх технологіях», який передбачає становлення в навчальному закладі середовища ефективного професійного спілкування та взаємодію викладачів, майстрів виробничого навчання, учнів, їх батьків, адміністрації Центру. У навчальному закладі значна увага приділяється не лише професійному розвитку, а й розкриттю природних, творчих здібностей молоді. Виставки, презентації, конкурси, змагання відтворюють прагнення створювати прекрасну атмосферу, вчитися культурі, естетики, начальних традицій.

У Державному начальному закладі «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технології, торгівлі та ресторанного сервісу» навчають як перетворити власну професію, власне життя і життя оточуючих на свято.

Ми готуємо таких спеціалістів:

на базі 9-ти класів:

- кухар (3,4,5 розряд), кондитер (3,4,5 розряд) – 4 роки;

- кухар (3,4 розряд), офіціант (3,4,5 розряд) – 4 роки;

- продавець продовольчих товарів (3,4,5 розряд), продавець непродовольчих товарів (3,4,5 розряд) – 4 роки;

на базі 11-ти класів:

- кухар(3,4,5 розряд) – 2 роки;

- офіціант (3,4 розряд) , бармен (4,5 розряд) – 2 роки;

- продавець продовольчих товарів (3,4,5 розряд), продавець непродовольчих товарів (3,4 розряд) – 2 роки;

- пекар, кондитер (3,4,5 розряд) – 2 роки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

instagram

Мета навчального предмета – формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і нав