УРОК

09.06.2021 в ДНЗ "СЦПТОХТТ та РС" відбувся урок з тактичної медицини який будо проведенно спільно з "Сумським центром відпочинку, оздоровлення та Військово-патріотичного виховання"
    Основним завданням підготовки з тактичної медицини є надання студенту теоретичних знань, освоєння ним практичних прийомів і навичок з надання домедичної допомоги в обсязі само- і взаємодопомоги при пораненнях, травмах і ураженнях.

    Кожен учень повинен знати:
-основи анатомії та фізіології людини;
-небезпечні фактори, що загрожують постраждалому;
-види ран, характерні ознаки ран та кровотеч;
-порядок проведення первинного огляду постраждалого;
-надання домедичної допомоги у польових умовах.
-ознаки порушення основних життєво важливих функцій організму та заходи з підтримки життєдіяльності.
-склад та властивості індивідуального медичного оснащення військовослужбовця.
Основою заняття були не лише теоретичні знання, але й практичне яке заключалось в накладенні турникету та бандажу.






20 вересня 2019 року у Державному навчальному закладі «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» було проведено спеціальне об’єктове тренування з цивільного захисту з педагогічним та учнівським колективами. Надана допомога в проведенні інструктивно-методичного навчання з цивільного захисту завідуючим методичним кабінетом НМЦ ЦЗ та БЖД Сумської області Бова А.Ю.

Відпрацьовано питання:

–порядок дій та оповіщення керівного складу;
–порядок дій адміністрації та персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, пожежі;
–надання медичної допомоги умовно-постраждалим;
–евакуація працівників та учнів Центру в безпечне місце під час виникнення надзвичайних ситуацій, пожежі;
–відпрацювання практичної роботи з вогнегасником;
–гасіння умовної пожежі.



травня 2019 року з метою якісного виконання програми предмету «Захист Вітчизни» юнаки ІІІ курсу Державного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» відвідали військовий полігон В/Ч А1476 у селі Радьківка сумського району Сумської області.
Сумським міським військовим комісаріатом було організовано 5 навчальних точок. Учні мали можливість закріпити на практиці теоретичні знання, які були здобуті під час вивчення предмету «Захист Вітчизни», а саме:
- складання та розбирання автомату;
- прицілювання;
- огляд мін та гранат різних видів;
- ознайомлення із вмістом індивідуальної аптечки військослужбовця ЗСУ;
- стрільби з легендарного автомату Калашнікова.
Кожен учень отримав по 14 бойових патронів калібру 5,45 для виконання початкової вправи з автомата.
Усі учні отримали море позитивних вражень та відчули себе справжніми захисниками Вітчизни.
Юрій Денисенко,
викладач предмету «Захист Вітчизни»








Тема:
ДІЇ СОЛДАТА У НАСТУПІ У СКЛАДІ МЕХАНІЗОВАНОГО ВІДДІЛЕННЯ.

Навчальна група:АК-24
Мета:  : Навчитися діям солдата у наступі у складі механізованого відділення.

Обладнання: Методичні матеріали, компас, карта, макети автоматів, лопатки.


План уроку
1.Похідний і бойовий порядок механізованного відділення
2. Дії при підготовці до наступу і порядок руху в атаку
3. Способи знищення  противника в ході атаки
4. Висування солдата при наступі з ходу і зайняття їм місця у бойовому порядку відділення
5. Подолання загороджень
6. Дії на місцевості, яка забруднена радіоактивними (отруйними) речовинами


Хід уроку
I. Шикування. Привітання, огляд зовнішнього вигляду, вихід на вулицю.
II. Оголошення теми, мети та завдань уроку
ІІІ. Відпрацювання основних питань.
IV. Контрольне опитування.
V. Підведення підсумків.
VI. Домашнє завдання.








IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО


  1. Як ви вважаєте, що спільного і відмінного у діях БМП та БТР під час атаки переднього краю противника?
  2. Спробуйте обґрунтувати, чому під час атаки поруч з командиром відділення повинен бути кулеметник та гранатометник
  3. Як  ви  вважаєте, чому в бойовому порядку механізованого відділення під час наступу відстань між солдатами повинна бути 6 – 8 м ?
  4. Чому долаючи мінно-вибухові загородження противника, відділення рухається за танком в колону по два?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.












Тема: Засоби захисту органів дихання
Навчально-виховна мета: ознайомити учнів із засобами інди­відуального захисту органів дихання, їх призначенням, будовою, підбором і правилами використання. Навчальні питання:
1. Найпростіші засоби захисту органів дихання.
2. Фільтрувальний протигаз.
3. Підбір лицевої частини протигазу.
4. Підготовка протигаза до експлуатації.
Місце проведення: кабінет з предмета «Захист Вітчизни».
Час: 45 хв.
Навчальні посібники: підручник «Захист Вітчизни».
Матеріальне забезпечення: наочні посібники «Засоби індиві­дуального захисту органів дихання».
■ ВСТУПНА ЧАСТИНА: 12-15 хв.
Шикування учнів у дві шеренги, рапорт командира вчителеві, привітання, перевірка юнаків та їх зовнішнього вигляду. Оголошення теми, мети та порядку проведення уроку. Стройове тренування: військове вітання.

■ ОСНОВНА ЧАСТИНА: 27-30 хв.

Найпростіші засоби захисту органів дихання
Засоби індивідуального захисту (313) використовуються для захисту людини від отруйних речовин, сильнодіючих отрут, ра­діоактивних речовин і бактеріологічних засобів і за своїм при­значенням діляться на засоби захисту органів дихання та засоби захисту шкіри.


Найпростіші засоби захисту органів дихання — протипилова тканинна маска і ватно-марлева пов'язка. Вони захищають органи дихання від радіоактивного пилу та деяких видів бакте­ріологічних засобів, але для захисту від отруйних речовин не­придатні.


Протипилова тканинна маска складається з двох частин: кор­пуса і кріплення. Корпус маски шиють з 4-5 шарів тканини. Зовнішні шари роблять з тканини без ворсу, а внутрішні — для кращої фільтрації — з ворсом. Кріпленням служать смужки тка­нини, пришиті з боку корпуса. Маски виготовляються семи роз­мірів, відповідно до висоти обличчя: до 80 мм — перший розмір, 80-90 мм — другий, 91-100 мм — третій, 101-110 мм — чет­вертий, 111-120 мм — п'ятий, 121-130 мм — шостий, 131 мм і більше — сьомий розмір. Готову маску перевіряють і приміря­ють. Розкрій виконують за викройками або лекалами, при цьому обов'язково роблять припуски приблизно в 1 см. Викройку (лека­ло) накладають на шматок тканини вздовж дольової нитки.


Ватно-марлева пов'язка виготовляється зі шматка марлі роз­міром 100x50 см. Його розстеляють на столі, посередині на пло­щі 30x20 см кладуть шар вати завтовшки 1-2 см (якщо немає вати, то її замінюють марлею в 5-6 шарів). Вільний край марлі по довжині загинають з обох боків на вату, а на кінцях роблять розрізи (30-36 см). Пов'язка повинна добре закривати ніс і рот, тому верхній її край має бути на рівні очей, а нижній — захо­дити за підборіддя. Нижні кінці зав'язують на тім'ї, верхні — на потилиці. Для захисту очей необхідно надіти спеціальні окуляри, кі щільно прилягають до обличчя.


Респіратори застосовують для захисту органів дихання від радіоактивного та ґрунтового пилу. Найбільш поширені респі­ратори Р-2 і ШБ-1 («Пелюстка»). Респіратор Р-2 складається із фільтрувальної напівмаски з наголовником. Напівмаска має два клапани вдиху й один видиху. У клапана видиху .є запобіжний екран.


Зовнішня частина напівмаски виготовлена з поліуретанового пінопласту зеленого кольору, а внутрішня — з тонкої повітроне­проникної плівки, до якої вмонтовано два клапани вдиху. Між пліуретаном і поліетиленом є фільтр із полімерних волокон, респіратор має носовий затискач, щоб притиснути напівмаску о перенісся.


Принцип дії респіратора ґрунтується на тому, що при вдиху повітря послідовно проходить крізь фільтрувальний поліуретановий шар маски, де очищається від грубодисперсного пилу, потім крізь фільтрувальний полімерний волокнистий матеріал, де очищається від тонкодисперсного пилу. Після очищення повітря різь клапани вдиху потрапляє і підмасковий простір та в органи дихання. При видиханні повітря з підмаскового простору вихо­дить через клапан видиху.


Респіратори Р-2 виготовляються трьох розмірів відповідно до висоти обличчя: 99-109 мм — перший розмір, 109-110 мм — другий розмір, понад 110 мм — третій розмір.


Зберігаються респіратори в запаяному поліетиленовому пакеті. Щоб підігнати респіратор Р-2 до свого обличчя, треба пере­вірити його справність, надіти напівмаску на обличчя так, щоб підборіддя і ніс були всередині, одна тасьма наголовника, що не розтягується, була б на тім'ї голови, а друга — на потилиці; за допомогою пряжок, що є на тасьмах, відрегулювати її довжину (для чого треба зняти напівмаску) таким чином, щоб надіта на­півмаска щільно прилягала до обличчя; кінці носового затискача притиснути до носа.


Респіратори надягають за командою «Респіратор надіти!» або самостійно. Знявши респіратор, треба провести його дезакти­вацію: видалити пил із зовнішньої частини напівмаски щіткою або витрусити, внутрішню поверхню напівмаски протерти тампоном і просушити. Респіратор покласти в поліетиленовий пакет і за­крити його кільцем.


Фільтрувальний протигаз


Фільтрувальний протигаз призначений для захисту органів дихання, очей, шкіри обличчя від впливу ОР, РР, БЗ і деяких СДОР, а також від різних шкідливих домішок, що є в повітрі.


У системі цивільної оборони країни для захисту населення використовуються такі фільтрувальні протигази; для дорослого населення — ЦП-5, ЦП-5М, ЦП-7, ЦП-7В; для дітей — ПДФ-Д, ПДФ-Ш, ПДФ-2Д, ПДФ-2Ш; КЗД (камера захисна дитяча).


До складу комплекту цивільного фільтрувального протигаза ЦП-5 входять два основні елементи: лицьова частина ШМ-62У і фільтрувально-поглинальна коробка ЦП-5. Крім того, протигаз комплектується сумкою для зберігання і перенесення та коробкою з плівками, що не запотівають.


Усередині фільтрувально-поглинальної коробки ЦП-5 є проти-аерозольний фільтр і шихта. Лицьова частина ШМ-62У — шолом-маска, виготовлена з натурального або синтетичного каучуку. У шолом-маску вмонтовано окулярний вузол і клапанну коробку, яка має один клапан вдиху, два — видиху і служить для роз­поділу потоків повітря. Плівки, що не запотівають, виготовлені з целюлози і мають однобічне желатинове покриття, їх вставляють з внутрішнього боку скелець протигаза желатиновим покриттям до очей і фіксують затискними кільцями. Желатин рівномірно всотує конденсовану вологу, завдяки чому зберігається прозо­рість плівки.


Протигаз ЦІІ-5М має шолом-маску ШМ-66МУ з переговорним пристроєм мембранного типу та вирізи для вух.


Нині для захисту дорослого населення, у тому числі й осо­бового складу невоєнізованих формувань, дедалі більше вико­ристовується новий цивільний протигаз ЦП-7. Він складається з фільтрувально-поглинальної коробки ЦГІ-7К, лицьової частини ПЦП, плівок, що не запотівають, захисного трикотажного чохла та сумки. Його маса без сумки — до 900 г, маса фільтрувально-поглинальної коробки ЦП-7К — 250 г, лицьової частини МЦП — 600 г. Опір диханню при вдиху, коли швидкість постійного струменя повітря дорівнює ЗО л/хв., становить не більше 16 мм водяного стовпчика, коли 250 л/хв. — не більше 200 мм вод. ст-


Лицьову частину МЦП виготовляють трьох розмірів (арабська цифра з правого боку маски в підборідді в кружечку діаметром 2 мм). Вона складається з маски об'ємного типу з «незалежним» обтюратором, окулярного вузла, переговорного пристрою, вузлів клапанів вдиху та видиху, обтічника, наголовника та притискних сілець для кріплення плівок, що не запотівають.


«Незалежний» обтюратор — це смужка тонкої гуми для забезпечення герметичності лицьової частини протигаза. Обтюратор щільно прилягає до обличчя і може розтягуватися самостійно, незалежно від корпуса маски, при цьому механічна дія лицьової частини на голову людини незначна.


Наголовник призначений для закріплення лицьової частини. він має потиличну пластину та 6 лямок: лобову, дві скроневі дві щічні. Лобова та скронева лямки приєднуються до корпуса і маски трьома пластмасовими, а щічні — металевими пряжка­ми, що самі затягуються. На кожній лямці з інтервалом в 1 см нанесено упори ступінчастого типу для надійного закріплення віямок у пряжках. На кожному упорі є цифра, що вказує його порядковий номер. Це дає змогу точніше фіксувати стан лямок при підгонці маски.


На фільтрувально-поглинальну коробку одягається трикотаж­ній чохол, який захищає її від дощу, бруду, снігу, грубодисперсних часток аерозолю.


У наш час з'явилася можливість користуватися протигазом як засобом індивідуального захисту хворих з легеневими і серцево-судинними захворюваннями певного ступеня важкості.


Наявність переговорного пристрою в новому протигазі забез­печує спілкування на відстані, а також полегшує користування Технічнимизасобами зв'язку.


Підбір лицевої частини протигазу

Підбираючи лицьову частину потрібного типорозміру ЦП-7, вимірюють горизонтальний і вертикальний обхвати голови. Гори­зонтальний обхват вимірюють по замкненому колу, що проходить по надбрівних дугах, потім на 2-3 см вище вушних раковин і по­саду через ту точку голови, що найбільше виступає. Вертикаль­ний обхват вимірюють по замкненій лінії, що проходить через маківку, підборіддя та щоки. Розмір лицьової частини встановлюють за сумою цих двох вимірів і. за положенням (номерами) Яворів лямок наголовника, в якому вони (упори) зафіксовані:перша цифра — номер лобної лямки, друга — скроневих мок, третя — щічних лямок (див. табл. 9). Наприклад, якщ0сума обхватів голови становить 1240-1260 мм, положення лямок-лобної — № 3, скроневих — № 6, щічних — № 7, то потрібна
лицьова частина 2-го розміру.

Положення лямок наголовника встановлюють під час під­гонки протигаза. Перш ніж надягати протигаз, треба прибрати волосся з лоба і скронь, бо, потрапивши під обтюратор, воно при­зводить до порушення герметичності. Жінки зачісують волосся назад, знімають гребінці, шпильки. Протигаз ЦІІ-7 одягається в такій послідовності: взяти лицьову частину обома руками за щічні лямки так, щоб великі пальці зсередини тримали лямки; зафіксувати підборіддя в нижньому заглибленні обтюратора; ру­хом рук догори і назад натягнути наголовник і підтягнути до упору щічні лямки.


Лицьова частина МЦП-В протигаза ЦП-7В має пристосування, за допомогою якого можна пити воду. Це гумова трубка з мун­дштуком і ніпелем, розміщена під переговорним пристроєм. При­стосування приєднується спеціальною кришкою до фляги.


Дитячий фільтрувальний протигаз ПДФ-Д призначається для дітей віком від 1,5 до 7 років, а протигаз ГЩФ-Ш — для дітей шкільного віку від 7 до 17 років. Ці протигази комплектуються фільтрувально-поглинальними коробками ЦП-5 і різняться між собою лише лицьовими частинами. На зміну їм починають над­ходити досконаліші протигази ПДФ-2Д для дітей дошкільного і ПДФ-2Ш — шкільного віку. До комплекту цих протигази входить: фільтрувально-поглинальна коробка ЦП-7К, лицьова частина МД-4, коробка з плівками, що не запотівають, і сумка. ПДФ-2Д комплектується лицьовими частинами 1-го і а ПДФ-2Ш — 2-го і 3-го розмірів. Маси комплектів: дошкіль­ного до 750 г, шкільного — до 860 г.


Фільтрувально-поглинальна коробка ЦП-7К за конструкцією аналогічна коробці ЦП-5, але має менший опір вдиху. Лицьова час­тина складається з корпуса (маска об'ємного типу з «незалежним.» обтюратором, відформованим як одне ціле з нею) і з'єднувальної трубки. Корпус лицьової частини має окулярний вузол, вузли клапанів вдиху і видиху, наголовник. З'єднувальна трубка за­кінчується накидною гайкою з ніпельним кільцем. Протигаз ко­сять у сумці з двома відділеннями: для фільтрувально-поглинальної коробки і лицьової частини. Усередині сумки — кишеня для коробки з плівками, що не запотівають. Протигази носять так, щоб плечова тасьма була па правому плечі, а сумка — на лівому боці, верхнім обрізом на рівні пояса.




















Підготовка протигаза до експлуатації

Підготовка протигаза до експлуатації: перевірити комплек­тність і цілісність частин і вузлів, з'єднати лицьову частину з фільтрувально-поглинальною коробкою (загвинтити накидну гай­ку з'єднувальної трубки до упору на горловину коробки), вставити плівки, що не запотівають.

Щоб перевірити, чи правильно складено та підібрано протигаз, потрібно: надіти протигаз, закрити долонею отвір у дні коробки та зробити плавний глибокий вдих. Якщо повітря не проходить під маску, то лицьова частина підібрана правильно і протигаз складено правильно; якщо повітря при вдиху проходить, то необхідно знову перевірити правильність складання і повторно герметичність. Якщо повітря знову проходить, то підтягнути на одну поділку скроневі та щічні лямки або замінити розмір лицьової частини на менший.

Надягають протигази за командою «Гази!» або самостійно.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА: 3-5 хв.
Наголошення на темі, цілях уроку, якості їх освоєння; під­биття підсумків виконання стройових вправ учнями, їх участі в бесіді (відповіді).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Фільтруючі протигази є основними і найбільш поширеними для захисту органів дихання.


ГП 7ВДо цивільних протигазів (для населення формувань цивільного захисту) належать протигази ГП-5 (ГП-5М) і ГП-7 (ГП-7В), які призначені для захисту органів дихання, очей та обличчя людини від ОР (отруйних речовин), РР (радіоактивних речовин) і БА (біологічних аерозолів), а також від ряду НХР, які використовуються в технологічних процесах промислового виробництва. (В деяких україномовних виданнях замість «ГП» використовується абревіатура «ЦП»).


ГП 5МПротигаз ГП (ЦП)-5М відрізняється від протигаза ГП (ЦП)-5 тільки лицевою частиною, що має переговорний пристрій і призначений в основному для забезпечення формувань цивільного захисту і керівного складу суб’єктів господарювання. Протигази ГП-7 (ГП-7В) за будовою аналогічні ГП-5 (ГП-5М) і розрізняються лицевою частиною, виготовленою у вигляді маски з наголовником. Крім того, протигаз ГП-7В має пристосування для прийому води в зараженій атмосфері. Це одна з найдосконаліших моделей протигазів для населення.


Для дітей призначені фільтруючі протигази ДП-6, ДП-6М (для дітей від 12 до 16 років), ПДФ-7 (для дітей від 1,5 до 16 років), ПДФ-Ш, ПДФ-2Ш (для дітей від 7 до 17 років), ПДФ-Д (для дітей від 1,5 до 17 років), ПДФ-2Д, камери захисні дитячі КЗД-4, КЗД-6 (для захисту дітей віком до 1,5 років). Будова дитячих протигазів аналогічна дорослим, відрізняються вони лише лицевими частинами. Протигази комплектуються масками типа МД-1, МД-3, МД-4.


Ізолюючі протигази.


ІП 4Відрізняються від фільтруючих тим, що повністю ізолюють органи дихання, очі, шкіру лиця і голову від зовнішнього середовища. Дихання в них забезпечується за рахунок запасу кисню, який знаходиться в самому протигазі. Цими протигазами користуються тоді, коли неможливо використати фільтруючі, зокрема, при нестатку кисню в повітрі, при дуже високих концентраціях ОР, НХР і інших шкідливих речовин, а також при роботі під водою. До даного виду відноситься протигаз ІП – 4.


Респіратори.


Респіратор РПГ 67Респіратори застосовують для захисту органів дихання від радіоактивних речовин, ґрунтового пилу, бактеріальних засобів та різних шкідливих аерозолів. Принцип їх роботи заснований на очищенні повітря, яке вдихується, від твердих і рідких часток, що затримуються у волокнах фільтруючого матеріалу. Від отруйних речовин і хімічно небезпечних речовин (НХР) респіратори не захищають (захищають респіратори промислового призначення).


Найпростіші засоби захисту органів дихання – це протипилова тканинна маска (ПТМ-1) і ватно-марлеві пов’язки (ВМП). Вони можуть захищати органи дихання від радіоактивних речовин і бактеріальних засобів. Пов’язки і маски, як правило, виготовляються самим населенням. Наприклад, ватно-марлева пов’язка виготовляється так: на шматок марлі розміром 100 х 50 см накладають рівний шар вати розміром 30 х 20 см і товщиною 1-2 см. Марлю з обох кінців загинають, кінці надрізають уздовж, щоб утворилися дві пари зав’язок. Пов’язкою щільно закривають рот і ніс шляхом зав’язування верхніх кінців пов’язки на потилиці, а нижніх – на тімені. Для герметизації в ділянці носа (праворуч і ліворуч) закладають шматочки вати. Для захисту очей можна вдягати протипилові захисні окуляри. Протипилова тканинна маска складається з корпуса, зшитого з 4-5 шарів тканини, і кріплення. У корпусі викроюються оглядові отвори, куди вставляються стекла.





Немає коментарів:

Дописати коментар

instagram

Мета навчального предмета – формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і нав